دریافت رایگان pdf آموزش صفر تا صد تله‌پاتی در کنار فال روز تولد
نوشته شده توسط : th5t

انسان در طول اعصار گذشته با مطالعات مختلفي از قبيل طالع‌بيني (Astrology)، كف‌بيني (Palmistry)، عدد شناسي (Numerology)، ‌آي‌چينگ (I Ching) و خيره شدن به گوي بلورين (Crystal ball gazing) تلاش كرده است تا آينده افراد يا ملل را پيش‌بيني كند. در اين علوم سعي مي‌شود عوامل تأثيرگذار در اتفاقات آينده تعيين شوند. سپس با مطالعه اين عوامل، پيش‌بيني صورت مي‌گيرد. اين مطالعات به علوم رمزي (Occult Sciences) مشهور هستند.
بر خلاف علوم مدرن كه در آنها از معيارهاي دقيقي استفاده مي‌شود، اين علوم صرفاً بر اساس تجربيات بشر در طول تاريخ حاصل شده است. شايد علت انتخاب اين نام (علوم رمزي) همين مسئله باشد، زيرا هيچكدام از قوانين علمي نمي‌توانند توجيه مشخصي براي اينگونه پديده‌ها پيدا كنند و همين امر باعث مي‌شود كه مرموز به نظر برسند. پرسشي كه منتقدان اين نوع مطالعات مطرح مي‌كنند اين است كه آيا اين علوم بر اساس قوانين علمي هستند و آيا يافته‌ها و نتايج بدست آمده در اينگونه مطالعات را مي‌توان با اصول علمي توجيه كرد يا خير.

به سبب شناخت بیشتر می توانید به آموزش رجوع کنید

هزاران سال است كه طالع‌بيني، كف‌بيني و عدد شناسي در تمامي كشورهاي جهان به كار گرفته مي‌شود و حتي ستارگان تابناك آسمان دانش از قبيل سير اسحاق نيوتون در لحظات بحراني زندگي خود دست به دامان طالع‌بينان مي‌شدند و از آنها ياري مي خواستند.
حتي پادشاهان بزرگ قبل از تصميمات مهم و تاريخي مثل جنگ يا ساختن كاخ با طالع‌بينان، كف‌بينان و عارفان مشاوره مي‌كردند. البته تاريخ نشان مي‌دهد آنها خودشان نيز به مطالعه در اين زمينه‌ها علاقه نشان مي‌دادند. اگر صفحات تاريخ را ورق بزنيم مشاهده مي‌كنيم حتي برجسته‌ترين رهبران سياسي كه سرنوشت ملت‌ها به دستانشان بوده است از توصيه طالع‌بينان استفاده مي‌كردند.
مثلاً يكي از امپراطور‌هاي روم با نام ژوليوس سزار (Julius Caesar) تبحر زيادي به كف‌بيني داشت. فاتح خستگي ناپذير، ناپلئون بناپارت يكي از معتقدان پر و پا قرص كف‌بيني بود. او مي‌گويد: شايد صورت بتواند فريب دهد، ولي دست، راست مي‌گويد. همچنين در تاريخ آمده كه يكي از عدد شناسان به او توصيه كرد املاي نامش را تغيير دهد و ناپلئون نيز همين كار را انجام داد.

عليرغم قدمت زياد و بي‌نظير اين مطالعات، هرگز جزء موضوعات علمي قرار نگرفته‌اند و معمولاً به آنها علوم تجربي (Empirical Sciences) گفته مي‌شود. به نظر خودم، با هر تجربه‌اي كه انسان كسب مي‌كند، دانشي توليد مي‌شود و اين دانش در زندگي روزمره مفيد است. طالع‌بيني، كف‌بيني و عدد شناسي پايه‌هاي اصلي دانش تجربي را تشكيل مي‌دهند. اگرچه اين سه زمينه دانش ويژگي‌هاي لازم براي قرار گرفتن در زمره علوم را ندارند، شايد روزي در قلمروي علوم قرار بگيرند.
تاريخ لبريز از نمونه‌هايي است كه اين موضوعات سهم زيادي در دانش و اطلاعات بشر داشته‌اند به طوري كه بعضي از يافته‌هاي آنها فراتر از حد تصور علوم مدرن هستند. با اينحال بايد به اين نكته اعتراف كنيم كه قوانين علوم مدرن در علوم رمزي صادق نيستند. ولي نبايد اين نكته را فراموش كنيم كه شالوده طالع‌بيني، كف‌بيني و عدد شناسي را قوانين، اصول و متدولوژي‌هاي مشخصي تشكيل مي‌دهند كه نتايج مشخصي به ما مي‌دهند. البته طبيعي است بعضي از پيشگويي‌ها درست از آب در نمي‌آيد و در اينجا نيز به مانند علوم مختلف درصد خطايي وجود دارد.

جهت معرفی بیشتر می توانید به فال روز تولد بروید





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: